a

Latest Posts:

Sorry, no posts matched your criteria.

Follow Us:

Back To Top

6 druhov online reklamy na internete pre rast vášho biznisu

google-ppc

6 druhov online reklamy na internete pre rast vášho biznisu

Vedeli ste, že firmy zarábajú 2 doláre na každý 1 dolár vynaložený na paid-per-click (PPC) kampane? Online reklama je vynikajúcim spôsobom, ako získať cenných potenciálnych zákazníkov pre svoje podnikanie. Tí majú v skutočnosti o 50 % vyššiu pravdepodobnosť uskutočnenia nákupu ako zákazníci cez organické vyhľadávanie.

Cieľom tohto článku je sprehľadniť formy a typy platenej online reklamy. Má vám poskytnúť hlavne inšpiráciu. V každom obore podnikania funguje niečo iné, preto nejde spravidla len o platenú propagáciu na internete. Ide o kombináciu viacerých možností ako aj neplatené marketingové aktivity (SEO, newsletter), správa sociálnych sietí, štruktúra web stránky alebo branding.

Aké typy PPC reklám teda môžete prevádzkovať pre svoje podnikanie?

  1. Reklamy vo vyhľadávaní (Search ads)
  2. Bannerové reklamy (Display ads)
  3. Reklamy na sociálnych sieťach (Social ads)
  4. Remarketingové reklamy (Remarketing ads)
  5. Google nákupy (Google shopping)
  6. Video reklamy (Youtube ads)

Reklamy vo vyhľadávaní sú najbežnejšie reklamy, ktoré sa zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania. Tieto PPC reklamy sa zobrazujú v hornej a dolnej časti výsledkov vyhľadávania na stránkach Google (ale aj Bing a iné). Tieto reklamy je možné identifikovať slovom „reklama“.

search ads
Reklama vo vyhľadávaní Google

Tieto reklamy obsahujú text bez vizuálu. Ak chcete vytvoriť reklamu vo vyhľadávaní Google, na vytvorenie a nastavenie svojej reklamy použijete Google Ads.

Pre vytvorenie efektívnej reklamy vo vyhľadávaní, je potrebné začať výberom správnych kľúčových slov. Kľúčové slová spúšťajú zobrazovanie vašej reklamy vo výsledkoch vyhľadávania. Ak chcete osloviť potenciálnych zákazníkov pri hľadaní svojich výrobkov alebo služieb, musíte najskôr zvoliť relevantné kľúčové slová.

S vybranými kľúčovými slovami vstupujete do aukcie, kde ponúkate cenu za umiestnenie svojej reklamy. Nastavuje sa preto maximálna ponuka, čo je maximálna suma, ktorú ste ochotní minúť zakaždým, keď niekto klikne na vašu reklamu.

Výška cenovej ponuky a skóre kvality určujú vaše umiestnenie. Skóre kvality určuje, ako Google hodnotí vašu reklamu. Na určenie relevancie vašej reklamy k vyhľadávaciemu dotazu používateľa sú potrebné aspekty, ako napríklad relevantnosť reklamy a miera prekliknutia.

2. Bannerové reklamy (Display ads)

Bannerové reklamy sú ďalším typom PPC reklám, pomocou ktorých môžete osloviť ľudí zaujímajúcich sa o vaše podnikanie. Tieto reklamy sa zobrazujú na webových stránkach partnerov spoločnosti Google, v mobilných aplikáciách a aj v rámci nástrojov vlastnených Google. Namiesto textových reklám tieto reklamy zvyčajne obsahujú vizuálne a textové prvky.

gdn ads
Bannerová reklama Google

Tieto reklamy vám umožňujú zacieliť na konkrétne typy ľudí, o ktorých si myslíte, že sa zaujímajú o vaše podnikanie. Môžete nastaviť konkrétny cieľový trh alebo sa zamerať na zacielenie na ľudí, ktorí navštívili podobné webové stránky.

Pri display ads je postup rovnaký ako pri bežných PPC reklamách. Nastavením výšky cenovej ponuky určujeme, koľko zaplatíme, keď niekto klikne.

Aj keď sú tieto druhy reklám založené na modeli PPC, veľa ľudí na tieto reklamy nekliká. Grafické reklamy sú lepšie na budovanie značky a na zachytenie príležitostného potenciálneho zákazníka, ktorý má o vašu reklamu záujem a klikne na ňu.

Ak hľadáte niečo, čo vašu značku dostane do popredia pozornosti publika, bannerové reklamy sú skvelou voľbou. Je to jeden z mnohých druhov platenej reklamy, ktorý pomôže viac ľuďom objaviť vašu značku.

3. Reklamy na sociálnych sieťach (Social ads)

Reklamy na sociálnych sieťach sú jedným z najpopulárnejších typov platenej reklamy. Tieto reklamy sa zobrazujú v informačných kanáloch sociálnych médií v rôznych formátoch. Facebook reklama a Instagram reklama sú skvelý spôsob, ako sa spojiť s používateľmi sociálnych médií.

facebook ad
Facebook reklama na sociálnych sieťach

Ak chcete začať používať reklamy na sociálnych sieťach, je potrebné si zvoliť svoju platformu. Existuje niekoľko platforiem sociálnych médií:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Toto sú najobľúbenejšie platformy, ktoré spoločnosti používajú na oslovenie publika. Základné kritérium pre výber správnej sociálnej siete je na základe toho, kde sa vaše publikum pohybuje najčastejšie.

Reklamy na sociálnych sieťach ako aj na Google ponúkajú pokročilé zacielenie na základe:

  • Poloha
  • Demografické údaje
  • Záujmy
  • Správanie
  • Vzdelávanie

Toto konkrétne zacielenie umožňuje osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorí sa najviac zaujímajú o vaše podnikanie.

Prečítajte si aj: 3 aplikácie, ktoré zlepšia Váš obsah na sociálnych sieťach

4. Remarketingové reklamy (Remarketing ads)

Remarketingová reklama je jedným z typov PPC kampaní, ktoré je možné spustiť na opätovné oslovenie publika.

Mnoho ľudí navštívi váš web a dozvie sa o vašich produktoch alebo službách, ale nevykonajú žiadnu akciu alebo nákup. Či už potrebujú viac času na rozmyslenie, alebo chcú pouvažovať nad inými výrobkami, nemusia si okamžite vybrať práve vás.

V tom prípade nastupujú remarketingové reklamy, ktoré sa zobrazujú ľudom čo už navštívili váš web alebo na ňom vykonali špecifickú akciu. Týmto typom reklám umožníte potenciálneho zákazníka premýšľať viac o značke alebo danom produkte.

Remarketingové reklamy vyžadujú použitie remarketingového kódu na vašej webstránke. Remarketing je možné spustiť naprieč rôznymi platformami, či už ide o Facebook alebo Google reklamu.

5. Google nákupy (Google shopping)

Nákupy Google sú ďalším typom platenej reklamy, ktorú je možné využiť na to, aby pomohlo potenciálnym zákazníkom nájsť vaše produkty. Tieto reklamy sa zobrazujú vo formáte karuselu nad hlavnými výsledkami vyhľadávania Google. Umožňuje používateľom zobraziť produkty a ceny predtým, ako kliknú na web niekoho iného.

Google shopping poskytuje dojem nakupovania priamo v internetovom obchode. Umožňuje používateľom prechádzať ten istý produkt od rôznych spoločností.

google shopping ad
Google shopping reklama

Tieto reklamy ponúkajú publiku prehľad o vašom produkte. V náhľade je vidieť obrázok produktu, ceny a názov spoločnosti. Môžu tu byť aj ďalšie informácie, ako napríklad percento poklesu ceny v prípade zľavy, hodnotenie hviezdičkami produktu alebo špeciálne ponuky, ako je poštovné zdarma.

Tento formát je jedným z najefektívnejších typov PPC kampaní, pretože používateľ je dostatočne informovaný ešte pred kliknutím – pozná položku a jej cenu. Ak tieto dva faktory zodpovedajú jeho potrebám, je pravdepodobnejšie, že klikom na vašu reklamu sa stane zákazníkom.

6. Video reklamy (YouTube Ads)

Video reklamy sa zobrazujú vo videách na YouTube. Ak ste niekedy pozerali video na YouTube, určite ste videli pred alebo počas pozerania videa nejakú formu reklamy. Či už ide o nepreskočiteľnú reklamu na celú obrazovku alebo reklamu na malom bočnom paneli, pri sledovaní videí ste sa stretli so sponzorovaným obsahom.

youtube instream ad
YouTube reklama

Vzhľadom na to, že 63% všetkých používateľov internetu pravidelne sleduje YouTube, je to skvelá príležitosť, ako osloviť ľudí tam, kde pravdepodobne hľadajú obsah.

Video reklama na YouTube sa technicky nelíši od reklám vo vyhľadávaní a bannerových reklám. Rovnako ide o PPC reklamu, teda reklama pri ktorej platí inzerent za kliknutie. Platí možnosť cielenia na špecifické publiká, či podľa záujmov, nákupných úmyslov, demografie alebo interakcie s vašou firmou.

Zmenou je možnosť sekcie Siete kde rozhodujeme, kde sa má videoreklama zobraziť. Na výber sú možnosti:

  • Výsledky vyhľadávania na YouTube
  • Videá na YouTube
  • Partneri pre video v Obsahovej sieti Google
Written by

Počas štúdia v odbore Financie, bankovníctvo a investovanie ma zaujal predmet, ktorému bol na škole kladený najmenší dôraz – Online marketing. Fascinuje ma množstvo informácií, s ktorými sa pri mojej práci stretávam. Preto je mojou úlohou ich správne zanalyzovať, vybrať najvhodnejší distribučný kanál a kampane optimalizovať pre ten najlepší výsledok.