Včelnica Kondáš je malá včelnica z Košíc, ktorú vedie Peter Kondáš. Prečo sme spolu začali spolupracovať? Pán Kondáš strávil čas na dvoch včelích farmách v Austrálií a na Novom Zélande. Z blízka tak mohol sledovať, ako sa pracuje s 1 000 až 2 500 včelstvami, pričom svoje skúsenosti teraz pretavuje do svojej verzie košického zlatého pokladu. Každá kvapka dobrého medu od jeho včiel predstavuje roky skúsenosti, množstvo driny, ale aj lásku k prírode. Potreboval však pomôcť s formou prezentácie svojich kvalít.
Vo svete, kde prírodné a bio – eko – raw produkty sú veľmi trendy a populárne, môže byť aj včelnica veľkým hitom. Po našej analýze Včelnice Kondáš vysvitlo, že sa takejto šance naozaj môže chopiť. Kde boli teda (z nášho pohľadu) najviac kľúčové miesta celého projektu?
Keďže web s dobre optimalizovaným používateľským rozhraním je alfou a omegou, nosným kmeňom celého stromu online marketingu, začali sme svoju prácu práve tam. Web Včelnice Kondáš sme zjednodušili, implementovali sme jednoduchý eshop, ktorý je jednoduchý na používanie pre zákazníkov a zároveň prehľadný pre manažment objednávok pre pána Kondáša. Graficky sme ho vyladili, aby tvoril jednotu s identitou značky Včelnica Kondáš a pravidelne ho napĺňame aktuálnym obsahom v podobe článkov a blogov. Tým si stránka udržiava dobrý rating vo vyhľadávačoch a pomáha jej zobrazovať sa na vyšších priečkach aj bez platenej reklamy, čím šetríme náklady klienta.
Čo by ste čakali, že včelnica ponúka? Samozrejme, medzi produktmi pána Kondáša sme našli rôzne druhy medov – agátový, lipový, medovicový, na aký si len spomeniete. Dokonca v jeho ponuke nechýbali ani medové sladkosti, a to pastovaný med v spojení s kakaom, škoricou či liečivým zázvorom. Nám sa to však zdalo málo a vedeli sme, že jeho biznis môžeme posunúť ešte o level vyššie. Navrhli sme teda zaradenie nových produktov, a to takých, ktoré by v sebe niesli dávku luxusu. Tak sa zrodil med s plástom – Favus Mellis, dodávaný v priehľadných obaloch, aby kúsok prírody vo vnútri naplno vynikol. Novinkou je aj Medovina Barrique, zrejúca v špeciálnych barikových sudoch, ktoré tento kráľovský nápoj zahaľuje do plášťa exkluzivity. Pustili sme sa aj do miešania a spolu s praktickými skúsenosťami pána Kondáša sme vytvorili špeciálny produkt Ambrosium určený predovšetkým pre športovcov a aktívnych ľudí, a tiež Medový cerát – spojenie včelích ingrediencií, ktoré poteší nadšencov prírodnej kozmetiky a liečiv.
Už keď sme sa pustili do prerábky e-shopu, vedeli sme, že produkty musia byť nielen dobre roztriedené, kvalitné, ale v neposlednom rade aj vizuálne pekné. Navrhli sme preto nové obaly pre produkty Včelnice Kondáš, ktoré pôsobia vo všetkých radoch jednotne a pomáhajú brandingu tejto značky na trhu. Chceli sme skrátka docieliť, aby každý, kto vezme do ruky fľašu našej medoviny či pohár nášho medu vedel, že drží práve kúsok práce z Včelnice Kondáš. Spojením analýzy a kreatívy sme navrhli aktuálne obaly, ktoré predstavujú moderný a zároveň jedinečný zážitok – aj vizuálne. 🙂 Na obaly sme dodali chuťový profil daného medu, aby sa zákazníci ľahko zorientovali v tom, aký med si vlastne kupujú. K tomu pomáhajú aj ďalšie podporné informácie, ktoré sme sa snažili zahrnúť. Na obal sme dodali kontaktné údaje, sociálne médiá, webovú stránku tak, aby ho zákazník vnímal ako prémiový produkt a mohol sa o ňom dozvedieť viac. A keďže sme sa chceli dostať aj na pulty kamenných prevádzok, ktoré ponúkajú exkluzívny sortiment (napríklad Fajne potraviny, prevádzky Kubbo Select a podobne), potrebovali sme elegantne dodať aj EAN kód. To sme vyriešili funkčne – a zároveň tematicky – pridaním ikonky včeličky. Ako sme spomínali, trendy je aktuálne aj raw a prírodný sortiment. Na obaloch sme tento fakt preto zahrnuli do ľahko čitateľných ikoniek, ktoré zdôrazňujú pridanú hodnotu daných produktov.
Na základe analýzy, intenzívnej komunikácie s klientom a snahy o pochopenie tohto biznisu sme vytvorili najprv marketingovú stratégiu. Považujeme ju za akési noty, návod, podľa ktorého postupujeme ďalej. Zlúčili sme skúsenosti pána Kondáša spolu s trendami vo vyhľadávaní navrhli menšie aj väčšie kampane. Kde sa nachádzajú potenciálni zákazníci? A ako ich vieme osloviť? Aktívna komunikácia na sociálnych sieťach, vyhľadávacie kampane pre tematické kľúčové slová, spolupráca s influencermi, rovnako ako aj pravidelný e-mail marketing – skrátka, vizuálne aj tematicky ucelené kampane na všetkých vhodných kanáloch s presným timingom docielili, že sme nášmu klientovi zvýšili nielen povedomie o jeho značke, ale aj obraty. A o to ide – pomáhame klientom rásť.
Včelnica Kondáš
8. septembra 2022