a

Latest Posts:

Sorry, no posts matched your criteria.

Follow Us:

Back To Top

Krmiva.sk

  /    /  Krmiva.sk

Krmiva.sk

Kto by nemal rád zvieratká? Pri predstavách o tvorbe kampaní s rozkošnými domácimi miláčikmi nás nebolo treba dlho presviedčať. Navyše, keďže Pet Shop pána Juraja Vavreka sa vyznačuje spoluprácou s nadnárodnými spoločnosťami, ktoré sú na trhu zárukou kvality a spokojnosti, nemali sme nad čím dlho uvažovať. Ponuka týchto chovateľských potrieb sa zameriava predovšetkým na značkové krmivá kategórie premium a superpremium, keďže tie dokážu najlepšie splniť potreby zákazníkov – a keď je dobrý produkt, marketing je už len pridaná hodnota. Kam sme teda posunuli tento biznis?

#1 vypracovanie marketingovej stratégie

Aj tu je nosným kameňom celá stratégia. Ako budeme komunikovať? Čo? A hlavne komu? Najprv sme niekoľkokrát navštívili prevádzku pána Vavreka, zhovárali sa so zákazníkmi aj personálom, zistili, čo ich zaujíma a trápi. No a potom sme si sadli na zadok a analyzovali dostupné dáta z vyhľadávania, sumarizovali poznatky z dlhoročného biznisu Pet Shopu a navrhovali nové, kreatívne veci. V prvom rade bolo nutné určiť si ciele (dlhodobé aj krátkodobé), následne sme si rozčlenili zákaznícke skupiny. Nebudú predsa psíčkari kupovať to isté, ako majitelia mačičiek. 🙂 Podrobne sme rozsegmentovali všetkých zákazníkov a na základe toho vypracovali plán komunikácie so všetkými potrebnými kanálmi. Na základe trendov vyhľadávania sme usúdili, že mesačná periodicita akcií sa nám aj tu vyplatí. Rozdelili sme si preto kalendár na 12 období, v ktorých budeme komunikovať vždy tematicky ladené produkty, o ktoré je najväčší záujem. Okrem toho myslíme aj na spolupráce s dodávateľmi, ktorým dávame špeciálny priestor (napríklad rôzne ochutnávky, prezentácie). V mesačných kampaniach vždy zahŕňame aj tematický event alebo súťaž, aby sme pre zákazníkov vytvorili skutočný lovebrand, ku ktorému sa radi vracajú.

#2 komunikácia smerom k zákazníkom

Z marketingovej stratégie nám vyplynulo to, ako budeme komunikovať, čo, no najmä komu. Vďaka tomu sme mohli zvoliť tie najvhodnejšie kanály. Keďže v tomto prípade ide o spojenie kamennej prevádzky a eshopu, v online svete sme sa potrebovali zviditeľniť. Zlepšujeme SEO (teda vyhľadateľnosť eshopu) vďaka zavedeniu pravidelných a originálnych blogov. Za nimi stoja odborníci – pracovníci Pet Shopu, ktorí sú sami chovatelia, milovníci a podporovatelia zvierat. Mnohí sa vo voľnom čase venujú tréningu napr. agility schopností psíkov. Položili sme si preto otázku, prečo ich skúsenosti a znalosti nevyužiť tam, kde ich ľudia ľahko nájdu. Pridaná hodnota v zmysle odbornosti nikdy nie je na škodu.

 

Zároveň sme prispeli k budovaniu cielenej komunikácie na sociálnych sieťach. Vďaka moderným aplikáciám na správu sa hravo s našou pomocou dokážu o správu sociálnych sietí starať aj pracovníčky kamennej prevádzky. O planningoch príspevkov a tematickej náplni však vždy vopred diskutujeme a odborne usmerňujeme celý content, ktorý musí byť informačne naplnený, hodnotný, no často aj zábavný.

 

Výhodou online nakupovania je, samozrejme, zber dát. Preto sme sa rozhodli využiť relatívne lacný kanál (vzhľadom na počet kontaktov je ešte stále zadarmo), a to newsletter. Spomínané blogy a mesačné novinky zasielame zákazníkom pravidelne priamo do mailových schránok, kde si ich vždy vedia pohodlne nájsť. Postupne sa na základe vyhodnotených dát zlepšujeme, posilňujeme ich predajnosť a pridanú hodnotu, ktorú v nich môžu nájsť.

 

Samozrejmosťou v online svete je aj platená kampaň na Googli. Vizuály, ktoré mesačne pripravujeme pre letáky, bannery na web a sociálne siete je škoda nevyužiť, preto sme sa pustili aj do online bannerovej, teda GDN kampane. Vďaka zozbieraným kontaktom sme úspešne mohli spustiť aj remarketing, teda opätovné cielenie na zákazníkov, ktorých sme už predtým dokázali zaujať. Aj týmto spôsobom zvyšujeme pravidelne tržby a pomáhame biznisu pána Vavreka skutočne rásť. Okrem bannerov sme si posvietili už pri tvorbe marketingovej stratégie aj na trendy vo vyhľadávaní, preto je vyhľadávacia kampaň nutná samozrejmosť, ktorú pravidelne monitorujeme a na základe výsledkov upravujeme a neustále zlepšujeme. Na eshop sme tiež nasadili rôzne nástroje, ktoré nám pomáhajú pochopiť správanie zákazníkov. Tepelné mapy pohybov po stránke a celkové sledovanie správania online používateľov stránky nám umožňuje pravidelne zlepšovať používateľský zážitok a dopomôcť k návratnosti zákazníkov.

 

#3 corporate identity

Keďže sme za to, že všetko musí pekne spolu ladiť, navrhli sme nové logo, zjednotili názov prevádzky, e-shopu aj sociálnych sietí a vytvorili tak unifikovaný spôsob komunikácie smerom von, k zákazníkom. Neutrálna, no hravá a teplá oranžová farba pôsobí zapamätateľne, a keďže sme sa s ňou v logu pohrali tak, aby pôsobila atraktívne, neváhali sme ju použiť aj v ďalších prípadoch. Vytvorili sme návrhy tašiek, menoviek pre personál, vizitiek, rollupov či darčekových poukážok. Všetko to nesie identitu Pet Shopu pána Vavreka. Do budúcna plánujeme ešte lepšie vytvoriť stratégiu aj pre segmetn care, a to formou zákazníckych kariet. Vybudovanie Customer Loyalty programu je totiž výsledok konštantne pozitívnej emocionálnej skúsenosti, spokojnosti a vnímanej hodnoty/pocitu z nákupu. Harvard Business Review hovorí, že získať nového zákazníka stojí 5 – 25x viac než starať sa o existujúcich, pričom už existujúci zákazníci tiež míňajú o 67 % viac než noví. A ešte trochu dát: 84 % zákazníkov si radšej vyberie business, kde ponúkajú vernostný program a až 59 % zákazníkov uviedlo, že tento program je dostupný v obchodoch, kde aktuálne nakupujú. Prečo teda nepomôcť takýmto nástrojom aj tam, kde sa to dá?

 

 

Klient:

Krmiva.sk

Kategória:
Dátum:
0