a

Latest Posts:

Sorry, no posts matched your criteria.

Follow Us:

Back To Top

Pivovar Hostinec

  /    /  Pivovar Hostinec

Pivovar Hostinec

Jeden z najpopulárnejších podnikov v meste, Pivovar Hostinec sídli priamo na Hlavnej a svojich hostí láka spojením moderných postupov, domáceho pivka, ale aj históriou. Koniec koncov, práve v Levočskom dome, aktuálnom sídle Hostinca, sa nachádzal najstarší pivovar v Košiciach. Varia sa tu rôzne pivné štýly sveta, ale sa aj veľa experimentuje. K spolupráci nás presvedčila predovšetkým kvalita ich pivka, ktorú sme, samozrejme, testovali. 🙂 Súčasťou nášho spoznávania celého konceptu bola aj prehliadka samotného pivovaru. To nám všetkým pomohlo uchopiť tento projekt a jeho dušu, fungovanie zvnútra.

 

Aká je teda naša pridaná hodnota pre tento projekt, a čo sme ešte dokázali zlepšiť?

#1 marketingová stratégia

Ako pri mnohých klientoch, aj tu sme potrebovali základnú štruktúru. Ak hovoríme o marketingovej stratégii, v tomto prípade ide naozaj o kostru celej komunikácie a fungovania biznisu smerom von. Bolo pre nás dôležité uvedomiť si silné stránky a limity, ktoré tento podnik prináša. Kde sú naši zákazníci a ako sa o nás majú dozvedieť? Googlia si vhodný podnik na piatkový oddych predtým, než sa rozhodnú ísť na pivo do mesta? Spustili sme teda vyhľadávacie kampane, so špeciálnymi edíciami pív aj zobrazovacie, t. j. bannerové kampane a intenzívnu, pravidelnú a cielenú komunikáciu na sociálnych sieťach. O tom ale až neskôr.

#2 nový, moderný web

Za kruciálne sme považovali vytvoriť aj modernú webovú stránku, kde hostia tohto podniku nájdu vždy informácie čerstvé ako hostinské pivko. Trendy prvky, hravá forma, infografiky s históriou miesta aj výroby – to všetko sme sa snažili vyladiť a odhadnúť ich pomer na stránke aj umiestnenie. Po obsahovej stránke si tu návštevníci môžu prezrieť novinky, rovnako ako aj pridanú hodnotu v zmysle prehľadu starých várok pív, na ktoré sme patrične hrdí. Zároveň sme v rámci webového riešenia chceli uľahčiť prácu manažéra prevádzky a implementovali sme funkčný rezervačný systém, ktorý je pohodlný pre hostí, rovnako ako aj pre manažment. Je prehľadný, aktuálny a informácie odosiela priamo na mail, pričom personál nezväzuje zbytočnými premennými. V budúcnosti sa chceme zamerať na jazykovú mutáciu webu a ešte viac sa priblížiť hosťom, najmä tým, ktorí sú v Košiciach ako turisti z rôznych kútov sveta – a túžia ochutnať svetové pivko.

#3 produkty na vyšší level

V Hostinci je k dispozícii vždy šesť čapov s pivkom. Dve sú “obsadené” klasikami ako Hostinská 12 a Košickí Majstri – pivko, ktoré vzniklo vďaka spolupráci s HC Košice ako oficiálne pivo fanúšikov košického hokeja. Čo však so zvyšným priestorom na čape? Keďže my, Slováci, pivko spotrebúvame na hektolitre, urobili sme si spolu s pánmi z Hostinca plán toho, ako predpokladáme, že budú nové pivká prichádzať na čap. Okrem toho, že sem-tam do Hostinca zavíta nejaké hosťujúce pivko od iných pivovarov, najmä zahraničných, ktoré sa tiež venujú remeselným pivkám, zvyšok už bol na nás.

 

Skvelým príkladom našej spolupráce je pivko Bodycheck, ktoré vzniklo ako reakcia na Majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré v danom roku hosťovalo Slovensko. Nárast turistov a, prirodzene, ich záujem o pivko, sledovanie hokeja aspoň z pohodlia barov a reštaurácií, viedlo k vytvoreniu Bodychecku, ktorý vyhral srdcia fanúšikov – snáď lepšie, než sme my vyhrali dané majstráky. 🙂 Graficky príťažlivý plagát s hokejistami korčuľujúcimi po pivnej pene, poháre plné zlatistého moku a catchy claim: Nečekuj puk, čekni radšej pivo zožali veľký úspech a patria k projektom, na ktoré sa pozeráme naozaj radi. A uznávame, aj to pivo bolo viac než piteľné.

 

Tu sa však naša spolupráca len rozbiehala. V lete chalani pripravili experiment, s ktorým sme sa vyhrali rovnako veľa, ako oni. To nám pripomína základný stavebný kameň – keď je kvalitný a vyladený produkt, aj marketéri sa majú o čo oprieť. 🙂 Skrátka, chlapci pripravili letné, ľahké, kyselkavé pivo, pri ktorom naši grafici aj copýci popustili uzdu fantázii a vznikla tak Pivodelika, rovno v štyroch špeciálnych edíciách. Hrali sme sa s exotickými zvieratami, farbami a slovíčkami tak, aby sme do vizuálu dostali ten pocit, ktorý mal v sebe samotný produkt.

 

Prácou na Pivodelike to však všetko len začalo. Hľadali sme ideu, ktorú by sme mohli rozvíjať “all year long”, stále prispôsobenú pre štýl a produkt Hostinca. A tak sme začali s filmovými pivkami. Najprv miniséria Slnko, seno – pivká, ktoré boli ako stvorené na letné ničnerobenie na vidieku; potom sme sa však pustili aj do ďalších, ako sa u nás na východe hovorí, lakociniek. CEO Hostinca, Petra Škripka, sme pri grafickej hre pretvorili do pozície Dona Corleoneho, čím vznikol výnimočný Beer Father. Obľúbeného podsládka Jirku sme zasa prezliekli za Umu Thurman a vytvorili pivo, pre ktoré by jeden zabíjal, Kill Beer. Možností je minimálne toľko, koľko je kvalitných kúskov kinematografie – ba čo viac, nejde len o kvalitu, ale aj o možnosť interakcie. Filmové klasiky predsa pozná každý, preto aj práca na sociálnych sieťach je ľahká a interaktívna. Všetci ich majú radi, všetci majú obľúbených hercov, scény, hlášky… Je to niečo, k čomu sa vie každý vyjadriť. A to ľudí spája – rovnako, ako pivo.

#4 angažovanie sa v eventoch

Priestory Hostinca sú ako stvorené na rôzne podujatia. Okrem toho, že si tu s obľubou vedia hostia prenajať špeciálne miestnosti (Veľká či Malá gotika, alebo Degustačná miestnosť) napríklad na školenia, teambuildingy alebo rodinné oslavy, Pivovar Hostinec už niekoľko rokov buduje aj tradíciu vlastného eventu – Košice Pivo Fest. Tu sme, samozrejme, tiež pomáhali s propagáciou a event takýchto rozmerov nemohol chýbať ani v pláne správy sociálnych sietí a Google kampaní.

Okrem toho sa však Hostinec angažuje aj v rôznych iných akciách. Aktívne sa zapojil do zbierky pre malého pacienta Alexa, jedného zo štyroch detičiek s diagnostikovanou chorobou, ktorú poznáte pod skratkou SMA. Spoločne sme vytvorili zbierku a výťažok z predaja piva putoval práve tomuto malému bojovníkovi. Vytvorili sme pre túto kampaä špeciálne superhrdinské grafiky a celú problematiku intenzívne komunikovali na rôznych kanáloch.

Klient:

Pivovar Hostinec

Kategória:
Dátum:
0